اصول تبلیغات در اینستاگرام

سلام به شما عزیزان به سایت جستیر خوش امدید
ما تمام اطلاعات مربوط به اصول تبلیغات در اینستاگرام را در اختیار شما قرار میدهیم
ممنون از انتخاب و همراهیتون

اصول تبلیغات در اینستاگرام

اصول تبلیغات در اینستاگرام
اصول تبلیغات در اینستاگرام

چرا باید از اینستاگرام برای کسب‌وکار خود استفاده کنید؟

اولین دلیل برای استفاده از اینستاگرام به‌عنوان یک ابزار بازاریابی، رشد سریع تعداد کاربران این شبکه و وب‌سایت طی

سال‌های اخیر است. همچنین باید اضافه کرد، ازآنجاکه اینستاگرام یکی از شبکه‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی است طبیعتا در

دسترس تعداد بیشتری از کاربران قرار دارد. اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ به‌عنوان یک شبکه‌ی اشتراک فیلم و عکس راه‌اندازی شد

و در سال ۲۰۱۲ فیسبوک آن را خرید. در ابتدا اینستاگرام مکان پرطرفداری برای بلاگرهای دنیای مد و زیبایی بود و آنها از قابلیت

اشتراک‌گذاری اینستاگرام جهت پست عکس‌های برندها و مزون‌های خود برای طرفداران‌شان استفاده می‌کردند، اما باید قبول

کرد که اینستاگرام دیگر تنها ابزاری برای نمایش دنیای مد و زیبایی نیست. امروزه این پلتفرم اشتراک تصاویر یک مجرای بازاریابی

جدی برای تمام صنایع محسوب می‌شود.

اگر قرار باشد بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های تماس و ارسال پیام را برحسب تعداد کاربران فعال ماهانه

رتبه‌بندی کنیم، باید بگوییم اینستاگرام در رتبه‌ی هفتم قرار دارد. البته فیسبوک هنوز با سرویس مسنجر (Messenger) خود در

صدر این فهرست قرار دارد.

چطور از اینستاگرام برای مقاصد تجاری استفاده کنیم؟

اینستاگرام برای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها به‌عنوان یک اپلیکیشن تصویر دیجیتال عمل می‌کند و شما را قادر می‌سازد تا

عکس‌ها و ویدئوها را با سایر کاربران اینستاگرام به‌اشتراک بگذارید. دانلود این اپلیکیش رایگان است و می‌توان آن را برای

بیشتر بخوان بیشتر بدان  بازاریابی ویدئویی

سیستم‌های عامل iOS و اندروید دانلود کرد. کاربران با آدرس ایمیل خود در اینستاگرام ساین‌آپ و اطلاعات پایه را در مورد خود

وارد می‌کنند. بعد هم عکسی را روی پروفایل خود می‌گذارند. از سال ۲۰۱۲ می‌توان از طریق مرورگر وب هم وارد اینستاگرام

شد. کاربران می‌توانند به‌طور مستقل از اپلیکیشن، از طریق وب پروفایل اینستاگرام را ایجاد کنند.

ساختار و مهم‌ترین ویژگی‌های اینستاگرام

اینستاگرام ساختار بسیار روشنی دارد: علاوه‌بر بارگذاری، ویرایش و به‌اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو، یک صفحه شروع با فید

خبری، یک صفحه با قابلیت جست‌و‌جو، هشدار و پروفایل هم دارد. اینستاگرام دارای قابلیت کامنت‌گذاری و لایک‌کردن عکس و

ویدئوست. در ضمن، با دایرکت اینستاگرام می‌توان به‌طور خصوصی با فرد یا گروه مورد نظر چت کرد.

ویدئوها در اینستاگرام

در ابتدا اینستاگرام صرفا برای اشتراک‌گذاری عکس و تصویر بود اما بعدا قابلیت پست ویدئوها تا حداکثر ۱۵ ثانیه هم به آن افزوده

شد. پس از مدتی به کاربران تجاری اجازه داده شد تا ویدئوهای ۶۰ ثانیه‌ای را هم پست کنند. از سال ۲۰۱۶ این گزینه برای

کاربران خصوصی هم وجود دارد. بنابه نقل از خود شرکت اینستاگرام، این ویژگی بعد از انجام تحقیقات داخلی و مشخص‌شدن

این نکته که کاربران روزبه‌روز وقت بیشتری را به تماشای ویدئوها در اینستاگرام می‌گذرانند به اینستاگرام افزوده شد.

اینستاگرام یک ویژگی دیگر هم برای کاربران iOS دارد: ویدئوهای کلیپ‌‌های مختلف اینستاگرام را می‌توان به‌هم چسباند.

اینستاگرام یک ویژگی جدید هم به نام My Story ارائه کرده است که به شما اجازه می‌دهد به‌طور موقتی چند تا ویدئوکلیپ

کوتاه آپلود کنید که ۲۴ ساعت بعد به‌طور خودکار پاک خواهند شد.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  چرا در اینستاگرام تبلیغ کنیم

طرح‌ها و فیلترها

طرح مربعی تصاویر یکی از ویژگی‌های مهم اینستاگرام است. عکس‌ها را تنها می‌توان به شکل مربع آپلود کرد؛ با اینکه

اپلیکیشن‌هایی هم وجود دارند که می‌توان با استفاده از آنها عکس‌ها را باهم ترکیب و کولاژ درست کرد و آنها را پست نمود. اما

اینستاگرام بیشتر به‌خاطر فیلترهای ساده‌ی خود برای ویرایش عکس شهرت دارد. کاربران می‌توانند از چندین فیلتر درون

اینستاگرام و تنظیمات ویرایشی جهت ویرایش و روتوش عکس‌ها قبل از به‌اشتراک‌گذاری‌شان با دنیا استفاده کنند.

استریم اینستاگرام

تمامی عکس‌ها و ویدئوهایی که در اینستاگرام آپلود شده‌اند، مستقیما به استریم اینستاگرام (Instagram Stream)، که

عملکرد مشابه فید خبری فیسبوک دارد می‌روند. در اینجا می‌توانید عکس‌های آپلودشده‌ی تمامی حساب‌های اینستاگرام را که

آنها را فالو می‌کنید، علاوه‌بر پست‌های اسپانسرشده ببینید. الگوریتم اینستاگرام پست‌ها را براساس تاریخ آپلودشان مرتب

می‌کند و از این بابت خیال‌ کاربر راحت است که آنچه را می‌بیند، بیشترین تناسب را بر حسب فعالیت حساب‌ها (کامنت، لایک و

…) دارد. برخلاف الگوریتم فیسبوک که گاهی محتوا را کاملا فیلتر می‌کند، الگوریتم اینستاگرام پست‌ها را تنها بر اساس ترتیب

نمایش‌شان نشان می‌دهد.

هشتگ‌های اینستاگرام

اینستاگرام، بنابه علایق و فعالیت‌های کاربران خود، حساب‌هایی را که ممکن است از آنها خوش‌شان بیاید به آنها معرفی

می‌کند، اما قسمت جست‌و‌جوی اینستاگرام به کاربر اجازه می‌دهد تا برحسب برچسب‌ها یا عبارات کلیدی مطلب دل‌خواه خود

را پیدا کند. درست همان‌طور که در توییتر صدق می‌کند، در اینستاگرام هم هشتگ‌ها نقشی کلیدی ایفا می‌کنند و به

دسته‌بندی پست‌ها کمک می‌کنند. هشتگ‌ها تنها راهی هستند که می‌توانید با کمک آن مطالب خود را به کاربرانی که فالور

بیشتر بخوان بیشتر بدان  روابط عمومی بازاریابی چیست؟

شما نیستند، منتقل کنید.

لینک‌دادن به سایر پلتفرم‌ها

ازآنجاکه اینستاگرام بخشی از ابرشرکت فیسبوک است، لینک‌دادن حساب اینستاگرام با صفحه‌ی فیسبوک ساده است. این کار

برای ایجاد فرانت متحدی از محتوا و نیز کمک به کاربران جهت یافتن دوستانی که از هر دو سرویس اینستاگرام و فیسبوک

استفاده می‌کنند، مفید است. عکس‌های اینستاگرام را می‌توان مستقیما و به طور خودکار با فیسبوک، تامبلر، فلیکر، توییتر و

سوارم به‌اشتراک گذاشت و بدین‌ترتیب طرفداران می‌توانند محتوای شما را در هر شبکه‌ای که بیشتر از آن استفاده می‌کنند

ببینند. همچنین، دایرکت هم این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا پیام‌های خصوصی را مستقیما برای کاربران ارسال کنید.

بیشتر بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.