4 روش مقابله با استرس

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت جستير خيلي خوش آمديد در اين مطلب ميخواهيم درباره ي 4 روش مقابله با استرس اطلاعاتی در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

برای مقابله با استرس ها يا فشارهای روانی، راهکارهای مختلفی وجود دارد که شيوه مديريت صحيح، آنها را به ما می آموزد. با رعايت و بکارگيری اين روشها، می توانيم علاوه بر حل يا کم کردن مشکلات به آرامش پايدارتری دست يابيم و استرس خود را کنترل کنیم:

1- به خداوند توکل کنيم

4 روش مقابله با استرس
4 روش مقابله با استرس

توکل به خدا یکی از راههای کاهش استرس است. وقتی انسان ياد خدا را در دل خود زنده نگهدارد و ارتباط روحی و معنوی بين خود و خدا برقرار کند، به آرامش عميق، همراه با خشنودی می رسد و با توکل به خدا از هرگونه استرس و اضطراب و فشار روانی رها می شود.

2 – خلاقیت داشته باشید

داشتن ذهن خلاق و سازنده می تواند به میزان زیادی باعث کاهش استرس شود. فعالیتهای خلاق شامل هنر در تمام رشته ها مثل شعر و نقاشی و نیز داشتن سرگرمی ها با انجام فعالیتهای ورزشی می توانند به مقابله با استرس کمک کنند. نوشتن بخصوص در شکل مقاله نویسی، شعر یا نامه نگاری موجب می گردد که استرس تقلیل یابد. در تحقیقی که اخيرا در مجله انجمن پزشکی آمریکا گزارش شده است گفته شده که بیمارانی که از بیماریهای مزمن مثل آسم یا آرتروز رنج می برند در صورتی که درباره بیماری خودشان، مطلبی بنویسند احساس خواهند کرد که حالشان بهتر شده است.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  آموزش زبان بدن

3- مدیتیشن کنید

همه ما مدیتیشن را انجام نمی دهیم اما دلیل آن این است که فواید آن را نمی دانیم زیرا با دانستن فواید آن قطعاً به آن روی می آوریم. مدیتیشن به ما فرصت این را می دهد که از راه مثبت نفس بکشیم و دم و بازدم مناسبی داشته باشیم. این نفس کشیدن مناسب، احساسات مغزی را از ما دور می کند که این موضوع کافی نیست. نفس های عمیق به ما کمک می کند که ضربان قلب خود را پایین بیاوریم و با نشانه های استرس مبارزه کنیم. همچنین ذهن فرد را از چیزی که باعث استرس شده شفاف می کند و آن را در ذهن او کوچک می کند.

4 – ببینید که آیا بیماری استرس زایی دارید؟

اگر شما از خستگی و بی حالی دائمی رنج می برید، قبل از اینکه این مشکلتان را فقط به استرس نسبت دهيد نزد پزشک بروید و ببینید که شاید این وضعیتتان بخاطر وجود بیماریهایی ایجاد شده است.

بیماریهایی که می توانند باعث خستگی و بی حالی فرد شوند عبارتند از: سندروم خستگی مزمن – بیماری تیروئید – انواع اختلالات خواب – عوارض جانبی مصرف بعضی از داروها – هپاتیت – افسردگی فصلی – ناراحتی های گوارشی – چاقی – بیماریهای مقاربتی مثل ایدز و سیفیلیس – کم خونی در خانمها (کم خونی اغلب به دلیل خونریزی های شدید قاعدگی رخ می دهد) – انواع آلرژی ها یا حساسیت ها.

 

اميدوارم مطالب براي شما سودمند واقع شده باشد از همراهي شما با جستير سپاس گزاريم.

 

در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:

بیشتر بخوان بیشتر بدان  چگونه دیگران را عاشق خود کنیم ( بر اساس روانشناسی عشق)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.